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Durata

5 giorni

Prezzo

2.500,00 €

Lingua

Italiano
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Corso
Modalità di pagamento

Il pagamento dell’intera quota di partecipazione ai corsi deve essere effettuato con Bonifico Bancario anticipato alla conferma di attivazione corso, tramite le seguenti coordinate bancarie intestate a Global learning srl:

UNICREDIT IBAN IT 84 Z 02008 05108 000401453196

Termini e condizioni
Oggetto
Oggetto delle presenti Condizioni Generali è la fornitura da parte di Global learning dei propri servizi formativi.
Iscrizione
Le iscrizioni ai corsi nelle date previste dal Calendario Corsi possono essere effettuate tramite prenotazione telefonica o via mail, a cui deve seguire conferma scritta, attraverso la compilazione del Form di iscrizione o inviando via email, debitamente compilato in ogni sua parte e sottoscritto. L’iscrizione è confermata al ricevimento del corrispettivo da parte di Global learning.
Disdetta
L’iscrizione al corso a calendario o l’ordine per un corso dedicato possono essere annullati o rinviati senza oneri se comunicati almeno 10 giorni lavorativi prima della data di inizio del corso. Dopo tale data o nel caso di mancata disdetta o qualora il partecipante interrompa la frequenza al corso per motivi non attribuibili a Global learning è dovuto l’intero corrispettivo. È ammessa la sostituzione del partecipante.
Rinvio e Annullamento Corsi
Global learning potrà, entro 10 giorni lavorativi dalla data di inizio o per cause di forza maggiore anche in data successiva, rinviare o cancellare i corsi, dandone comunicazione scritta o telefonica al Cliente.
Corrispettivi
Il Cliente è tenuto al pagamento dei corrispettivi previsti dal Calendario Corsi Global learning in vigore al momento dell’iscrizione o di quanto specificato nell’offerta emessa da Global learning, oltre IVA.
Trattamento dati personali
Si precisa che l’informativa in ordine al trattamento dei dati personali dei clienti da parte della Titolare Global learning è pubblicata nel modulo d’iscrizione ai corsi.
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Il Cliente prende atto per sé ed i partecipanti che i corsi ed i materiali ad essi relativi sono di proprietà di Global learning e/o di eventuali terzi danti causa. è vietato pertanto trarre copia del materiale e diffondere presso terzi il contenuto dei corsi senza previa autorizzazione scritta dei proprietari.
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Securing Email with Cisco Email Security Appliance (SESA) (CIS13)

Codice: CIS13

Il corso Securing Email with Cisco Email Security Appliance (SESA) v3.1 mostra come distribuire e utilizzare Cisco® Email Security Appliance per stabilire la protezione dei sistemi di posta elettronica da phishing, compromissione della posta elettronica aziendale e ransomware e per semplificare la sicurezza della posta elettronica gestione delle politiche. Questo corso pratico fornisce le conoscenze e le competenze per implementare, risolvere i problemi e amministrare Cisco Email Security Appliance, incluse funzionalità chiave come protezione avanzata da malware, blocco dello spam, protezione antivirus, filtraggio delle epidemie, crittografia, quarantene e dati prevenzione delle perdite.

Questo corso ti aiuta a prepararti a sostenere l’esame, Securing Email with Cisco Email Security Appliance (300-720 SESA), che porta alle certificazioni CCNP® Security e Certified Specialist – Email Content Security.

Modalità di erogazione

In aula o Live Virtual Classroom

Attestato di partecipazione

Al termine del corso verrà rilasciato l’attestato di frequenza

Esame

300-720 – Securing Email with Cisco Email Security Appliance

Contenuti del corso

Describing the Cisco Email Security Appliance

  • Cisco Email Security Appliance Overview

  • Technology Use Case

  • Cisco Email Security Appliance Data Sheet

  • SMTP Overview

  • Email Pipeline Overview

  • Installation Scenarios

  • Initial Cisco Email Security Appliance Configuration

  • Centralizing Services on a Cisco Content Security Management Appliance (SMA)

  • Release Notes for AsyncOS 11.x

 

Administering the Cisco Email Security Appliance

  • Distributing Administrative Tasks

  • System Administration

  • Managing and Monitoring Using the Command Line Interface (CLI)

  • Other Tasks in the GUI

  • Advanced Network Configuration

  • Using Email Security Monitor

  • Tracking Messages

  • Logging

 

Controlling Sender and Recipient Domains

  • Public and Private Listeners

  • Configuring the Gateway to Receive Email

  • Host Access Table Overview

  • Recipient Access Table Overview

  • Configuring Routing and Delivery Features

 

Controlling Spam with Talos SenderBase and Anti-Spam

  • SenderBase Overview

  • Anti-Spam

  • Managing Graymail

  • Protecting Against Malicious or Undesirable URLs

  • File Reputation Filtering and File Analysis

  • Bounce Verification

 

Using Anti-Virus and Outbreak Filters

  • Anti-Virus Scanning Overview

  • Sophos Anti-Virus Filtering

  • McAfee Anti-Virus Filtering

  • Configuring the Appliance to Scan for Viruses

  • Outbreak Filters

  • How the Outbreak Filters Feature Works

  • Managing Outbreak Filters

 

Using Mail Policies

  • Email Security Manager Overview

  • Mail Policies Overview

  • Handling Incoming and Outgoing Messages Differently

  • Matching Users to a Mail Policy

  • Message Splintering

  • Configuring Mail Policies

 

Using Content Filters

  • Content Filters Overview

  • Content Filter Conditions

  • Content Filter Actions

  • Filter Messages Based on Content

  • Text Resources Overview

  • Using and Testing the Content Dictionaries Filter Rules

  • Understanding Text Resources

  • Text Resource Management

  • Using Text Resources

 

Using Message Filters to Enforce Email Policies

  • Message Filters Overview

  • Components of a Message Filter

  • Message Filter Processing

  • Message Filter Rules

  • Message Filter Actions

  • Attachment Scanning

  • Examples of Attachment Scanning Message Filters

  • Using the CLI to Manage Message Filters

  • Message Filter Examples

  • Configuring Scan Behavior

 

Preventing Data Loss

  • Overview of the Data Loss Prevention (DLP) Scanning Process

  • Setting Up Data Loss Prevention

  • Policies for Data Loss Prevention

  • Message Actions

  • Updating the DLP Engine and Content Matching Classifiers

 

Using LDAP

  • Overview of LDAP

  • Working with LDAP

  • Using LDAP Queries

  • Authenticating End-Users of the Spam Quarantine

  • Configuring External LDAP Authentication for Users

  • Testing Servers and Queries

  • Using LDAP for Directory Harvest Attack Prevention

  • Spam Quarantine Alias Consolidation Queries

  • Validating Recipients Using an SMTP Server

 

SMTP Session Authentication

  • Configuring AsyncOS for SMTP Authentication

  • Authenticating SMTP Sessions Using Client Certificates

  • Checking the Validity of a Client Certificate

  • Authenticating User Using LDAP Directory

  • Authenticating SMTP Connection Over Transport Layer Security (TLS) Using a Client Certificate

  • Establishing a TLS Connection from the Appliance

  • Updating a List of Revoked Certificates

 

Email Authentication

  • Email Authentication Overview

  • Configuring DomainKeys and DomainKeys Identified Mail (DKIM) Signing

  • Verifying Incoming Messages Using DKIM

  • Overview of Sender Policy Framework (SPF) and SIDF Verification

  • Domain-based Message Authentication Reporting and Conformance (DMARC) Verification

  • Forged Email Detection

 

Email Encryption

  • Overview of Cisco Email Encryption

  • Encrypting Messages

  • Determining Which Messages to Encrypt

  • Inserting Encryption Headers into Messages

  • Encrypting Communication with Other Message Transfer Agents (MTAs)

  • Working with Certificates

  • Managing Lists of Certificate Authorities

  • Enabling TLS on a Listener’s Host Access Table (HAT)

  • Enabling TLS and Certificate Verification on Delivery

  • Secure/Multipurpose Internet Mail Extensions (S/MIME) Security Services

 

Using System Quarantines and Delivery Methods

  • Describing Quarantines

  • Spam Quarantine

  • Setting Up the Centralized Spam Quarantine

  • Using Safelists and Blocklists to Control Email Delivery Based on Sender

  • Configuring Spam Management Features for End Users

  • Managing Messages in the Spam Quarantine

  • Policy, Virus, and Outbreak Quarantines

  • Managing Policy, Virus, and Outbreak Quarantines

  • Working with Messages in Policy, Virus, or Outbreak Quarantines

  • Delivery Methods

 

Centralized Management Using Clusters

  • Overview of Centralized Management Using Clusters

  • Cluster Organization

  • Creating and Joining a Cluster

  • Managing Clusters

  • Cluster Communication

  • Loading a Configuration in Clustered Appliances

  • Best Practices

 

Testing and Troubleshooting

  • Debugging Mail Flow Using Test Messages: Trace

  • Using the Listener to Test the Appliance

  • Troubleshooting the Network

  • Troubleshooting the Listener

  • Troubleshooting Email Delivery

  • Troubleshooting Performance

  • Web Interface Appearance and Rendering Issues

  • Responding to Alerts

  • Troubleshooting Hardware Issues

  • Working with Technical Support

 

References

  • Model Specifications for Large Enterprises

  • Model Specifications for Midsize Enterprises and Small-to-Midsize Enterprises or Branch Offices

  • Cisco Email Security Appliance Model Specifications for Virtual Appliances

  • Packages and Licenses

 

Lab outline

  • Verify and Test Cisco ESA Configuration

  • Perform Basic Administration

  • Advanced Malware in Attachments (Macro Detection)

  • Protect Against Malicious or Undesirable URLs Beneath Shortened URLs

  • Protect Against Malicious or Undesirable URLs Inside Attachments

  • Intelligently Handle Unscannable Messages

  • Leverage AMP Cloud Intelligence Via Pre-Classification Enhancement

  • Integrate Cisco ESA with AMP Console

  • Prevent Threats with Anti-Virus Protection

  • Applying Content and Outbreak Filters

  • Configure Attachment Scanning

  • Configure Outbound Data Loss Prevention

  • Integrate Cisco ESA with LDAP and Enable the LDAP Accept Query

  • Domain Keys Identified Mail (DKIM)

  • Sender Policy Framework (SPF)

  • Forged Email Detection

  • Configure the Cisco SMA for Tracking and Reporting

 

 

 

 

 

Partecipanti
  • Security engineers
  • Security administrators
  • Security architects
  • Operations engineers
  • Network engineers
  • Network administrators
  • Network or security technicians
  • Network managers
  • System designers
  • Cisco integrators and partners
Prerequisiti

Per beneficiare appieno di questo corso, dovresti avere le seguenti conoscenze e abilità:

 

  • Cisco certification (Cisco CCENT® certification or higher)
  • Relevant industry certification, such as (ISC)2, CompTIA Security+, EC-Council, Global Information Assurance Certification (GIAC), and ISACA
  • Cisco Networking Academy letter of completion (CCNA® 1 and CCNA 2)
  • Windows expertise: Microsoft [Microsoft Specialist, Microsoft Certified Solutions Associate (MCSA), Microsoft Certified Systems Engineer (MCSE)], CompTIA (A+, Network+, Server+)
  • TCP/IP services, including Domain Name System (DNS), Secure Shell (SSH), FTP, Simple Network Management Protocol (SNMP), HTTP, and HTTPS
  • Experience with IP routing
Obiettivi

Dopo aver seguito questo corso, dovresti essere in grado di:

  • Describe and administer the Cisco Email Security Appliance (ESA)
  • Control sender and recipient domains
  • Control spam with Talos SenderBase and anti-spam
  • Use anti-virus and outbreak filters
  • Use mail policies
  • Use content filters
  • Use message filters to enforce email policies
  • Prevent data loss
  • Perform LDAP queries
  • Authenticate Simple Mail Transfer Protocol (SMTP) sessions
  • Authenticate email
  • Encrypt email
  • Use system quarantines and delivery methods
  • Perform centralized management using clusters
  • Test and troubleshoot

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