Durata corso:
Prezzo
+ IVA
Microsoft Dynamics 365 Customer Service (MB-230T01) (MSD07)
Codice: MSD07
Microsoft Dynamics 365 for Customer Service offre a qualsiasi organizzazione un’opportunità per il successo dei clienti. L’utilizzo di strumenti come la creazione automatica dei casi e la gestione delle code libera il tuo tempo da dedicare dove puoi avere un impatto maggiore, direttamente con i tuoi clienti.
Modalità di erogazione
In aula o Live Virtual Classroom
Attestato di partecipazione
Al termine del corso verrà rilasciato l’attestato di frequenza
Module 1: Customer Service Overview
In this module you will learn the basics of customer service in Dynamics 365. We will install and configure the application as well as learn about security roles, related applications and analytics.
Lessons
Lesson 1: Create case records
Lesson 2: Related service apps
Lesson 3: Analytics for service
Lesson 4: AI for service
Lesson 5: Configuring customer service
Lesson 6: Module summary
After completing this module, students will be able to:
Install and configure the customer service application.
Identify common customer service scenarios.
Module 2: Case Management
In this module you will learn how to open and resolve customer service cases, both manually and with automation.
Lessons
Lesson 1: Case management overview
Lesson 2: Creating case records
Lesson 3: Queue management
Lesson 4: Case routing
Lesson 5: Resolving cases
Lesson 6: Module summary
After completing this module, you will be able to:
Open and resolve customer service cases.
Automate case creation and routing.
Module 3: Service Level Agreements and Entitlements
In this module you will learn how to define and use entitlements and entitlement templates as well as service level agreements and how these tools enable case resolution.
Lessons
Lesson 1: SLA and entitlement overview
Lesson 2: Create and manage entitlements
Lesson 3: Create and manage SLAs
Lesson 4: Module summary
After completing this module, you will be able to:
Create and use service level agreements.
Create and use entitlements.
Module 4: Knowledge Management
In this module you will learn how to create and use knowledge management. Additionally, you will learn the lifecycle of knowledge articles.
Lessons
Lesson 1: Knowledge management overview
Lesson 2: Authoring and organizing
Lesson 3: Use knowledge content
Lesson 4: Manage knowledge content
Lesson 5: Module summary
After completing this module, you will be able to:
Create and manage knowledge content.
Un consulente funzionale Dynamics 365 Customer Engagement è responsabile dell’esecuzione dell’individuazione, dell’acquisizione dei requisiti, del coinvolgimento di esperti in materia e delle parti interessate, della traduzione dei requisiti e della configurazione della soluzione e delle applicazioni. Il consulente funzionale implementa una soluzione utilizzando funzionalità pronte all’uso, estensibilità senza codice, integrazioni di applicazioni e servizi..
Questo corso è progettato per le persone che aspirano al ruolo di amministratore aziendale di Microsoft 365 e hanno completato uno dei percorsi di certificazione per amministratore del carico di lavoro di Microsoft 365.
Al termine del corso i partecipanti saranno in grado di:
- Installare e configura l’app del servizio clienti
- Identificare gli scenari comuni del servizio clienti
- Completare un processo di risoluzione del caso
- Analizzare i dati del servizio clienti
- Automatizzare l’elaborazione dei record di gestione dei casi
- Creare e utilizzare articoli della Knowledge Base
- Creare e utilizzare diritti e accordi sul livello di servizio